søndag 17. august 2014

Litt bilder fra vår franske fest :)


I år på min 33 års dag hadde vi 4 års bryllupsdag, juhuu!! :)
Ikke fylte jeg rundt tall eller noe, men ettersom jeg aldri feirer bursdagen min så fant jeg ut at jeg ville ha en skikkelig feiring i år.
Så vi inviterte venner til "Fransk aften" for å feire begge anledningene.
Og for en suksess det ble :D Kjempegøy!!!


På tallerknene til alle lå det en vanilla cookie som jeg hadde dekorert som Eiffeltårnet. 
Og som resten av pynten så gikk også serviettene i blått, hvit og rødt, hehe!!


Litt av pynten.
Jeg skulle egentlig ha franske blomster på bordene, men siden jeg ikke fant noen som var i blomstring i juli så lagde jeg heller oppsatsene selv av papir :p
Skal ærlig innrømme at jeg er møkklei av å stanse ut papirblomster nå, hahha!!


Maten hadde vi i et annet telt som stod inntil det teltet vi satt i. Så det var to store telt som skulle rigges opp og ned gitt! :p
 Middagen var rød fransk fiskesuppe som inneholdt blandt annet laks, steinbitt, sei, scampi og reker.
Dampet blåskjell hadde vi i en kjele ved siden av da vi også hadde gravide gjester og noen som ikke tålte blåskjell.
Baguetter og franskbrød ble servert, samt tre type Foccatia som en kompis av oss lagde. Ikke så fransk med Foccatia, men alle som har smakt de han lager skjønner  godt hvorfor vi hadde det på bordet, mmmmm!!! :)

Vi serverte også fransk rødvin og hvitvin :)


Desserten fikk jeg ikke tatt bilde av under selve middagen, men her er i alle fall et bilde av en reserve jeg hadde :)
Tarteletter med lemoncurd og et Eiffeltårn i sjokolade :)



Til snacksbordet senere på kvelden hadde jeg laget tre type makroner.
1. Blå med solbærfyll
2. Hvite med bringebær og kremost-fyll
3. Røde med lemon frosting med litt lemoncurd i.


Jeg hadde også litt forskjellige vanilla cookies som jeg hadde dekorert med forskjellige franske ord og uttrykk på :) 


Mini cupcakes med swirls av vanilla frosting med sprinkles i fargene til det franske flagget og flagg i marsipan.


Der begynte snackbordet å bli ferdig :) 

Jeg hadde også en sykkel som stod ed inngangen til innkjørselen vår med baguetter stikkende opp fra kurven, pompoms hengende fra setet og et skilt jeg hadde malt en fransk velkomsthilsen på.
Det fikk jeg selvfølgelig ikke tatt bilde av, men skal ta bilde av skiltet og legge inn senere :) 

Det tok sin tid å lage all pynten og maten til 30 personer, men fytti verdt det var!!
Vi koste oss glugg fra de første gjestene kom til vi avsluttet festen på morgentimene, hehe!!

Tusen takk til alle som kom, alle gavene og alle de gøye minnene :D 
Dette er de bildene fra festen som jeg legger ut her, resten er for oss som var der hehe!!

Ha en fin uke alle sammen <3







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)