søndag 2. september 2012

Ny konfirmasjonskake


Dagens levering var en konfirmasjonskake til niesen til ei venninne av meg. 
Jeg fikk vite at hun ikke er en typisk jente-jente, så det var ikke aktuelt med noe rosakake,hehe! 
Temafargene skulle være lilla, brunt, burgunderrødt og sølv. Jeg fikk fritt spillerom til hvilke farger jeg brukte, så lenge det ikke var pastellfarger. 


Så da ble det to forskjellige boysenbær-nyanser og to forskjellige brun-nyanser. Og med hvit stjernestrøssel på toppen så ble det ganske så fint syntes jeg! Får håpe konfirmanten syntes det samme i morgen når de skal  ha kaken :)

Oppskrift på kakebunnene ligger HER, sjokoladekremen ligger HER og ganachen ligger HER. Det er også melkepletter mellom kakebunnene. 
Jeg hadde også Smørkrem med et innslag av Philadelphiaost med sjokolade i. Det  tok jeg bare på slump, så ingen oppskrift der. ( 1/2 boks Philadelphiaost med sjokolade, ca 5 toppede SS med mykt meierismør, siktet melis og rør alt sammen godt i maskin. Fyll på med melis etterhvert dersom den blir for tynn)
Marsipanen er hjemmefarget. 


Da får vi håpe de får en fin konfirmasjonsopplevelse i morgen :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)