mandag 23. januar 2012

Flowerpower cake :)


I går og i dag har  jeg laget en kake jeg fikk på bestilling. Den skulle være til ei i femtiårene og jeg kunne lage den akkurat som jeg ville.
Datteren i huset har ikke kommet seg ut av huset nå pga snøværet vi har hatt, så derfor valgte jeg å lage en blomsterkake.
Da fikk datteren gitt både blomster og kake til sin mor :) Lurt? :)

Oppskriften til sjokoladekaken finner du neders på noen av mine favorittoppskrifter. Sjokoladekake heter den, enkelt og greit :)
Jeg har også brukt sjokoladesmørkremen mellom alle lagene. Oppskriften finner du i samme link som sjokoladekaken. Det er rundt 6 lag i denne kaken.
Det er også smørkrem under marsipanlokket.


Alt på kaken er spiselig, utenom stengene. Der brukte jeg cakepops-pinner som jeg har kledd i marsipan.  Godt de kan brukes til mye de pinnene, he he!!

For å unngå at marsipanblomstene skulle falle sammen festet jeg blomstene på en cookie som har samme form som blomstene. Jeg limte de sammen med icing.
Har også brukt icing for å lime sammen kjeksen til marsipanpinnen. Lot alt ligge på kjøkkenbenken for å tørke over natten.

Jorden i blomsterpotten er enkelt og greit sukker som er farget med Wilton Brown.
All marsipanen er farget selv.

Så får vi håpe at kaken faller i smak hos bursdagsbarnet da! :)

Ha en flott mandag og håper dere ikke snør inne :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)