mandag 8. oktober 2012

Sjokolade på sjokolade :)



Snuppa i huset skulle ha det første av flere familieselskaper og fikk velge kake.
Og hun ville ha ei skikkelig sjokoladekake med sjokoladefyll.


Jeg brukte en velkjent sjokoladekakeoppskrift. Den er alltid en slager :)

Til topping varmet jeg en liten kremfløte, knakk kokesjokolade som jeg la oppi den og rørte til den smeltet. 
Her er det viktig at den ikke koker, for da får man ikke pisket den noe som helst senere.
Sukker hadde jeg ikke oppi da jeg syntes den vlir søt nok med sjokoladen.
Etter sjokoladen er smeltet (og man har rørt hele tiden..) så settes denne til avkjøling. Helst over natten, men den kan også stå 2-3 timer hvis man har veldig veldig hastverk. Noe jeg hadde den dagen, ha ha ha!!
Pisk blandingen til den konsistensen du vil ha den. Jeg ville ha  den som tynn pisket krem :)


Mellom lagene hadde jeg knuste Gjendekjeks med sjokolade. Rett og slett for å få litt "chrunch" og sprøtt i kaken :) 
Dette hadde jeg også på toppen av kaken. Og flagg ville hun også ha.
Da syntes jeg ikke det var behov for mer pynt, rett og slett! Er ikke alltid man trenger ta helt avgårdekåre med pyntingen, tross alt ;)


God kake, mette gjester, vi ble mette og bursdagsbarnet var happy! :) 

Så får vi se hva vi serverer til neste selskap, hehe!! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)