tirsdag 12. februar 2013

Sjokoladekake på fotokurs


I helgen har jeg vært på fotokurs hos Fotograf Finseth. Og bare for å si det sånn så ble disse hastverkbildene tatt FØR kurset, hahaha!! :p

Oppskrift på kakebunnen:

Toppingen er chocolate fudge som jeg har brukt mange ganger.
Det jeg også gjorde var at jeg stakk huller i kakebunnen med enden på en teskje. Stakk ikke helt gjennom vel og merke.
Mens fudgen OG kaken enda var helt flytende og varm helte jeg litt av den over kaken og dyttet ned i hullene. På den måten kommer det topping ned i kaken uten at jeg har delt bunnen i to ;) 

Etter kaken er avkjølt og toppingen er blitt tilnærmet lik romtemperert (helst stå en stund eeeegentlig ;) ) pisket jeg opp fudgen slik at den ble flyffy og myk. Før jeg pisket den opp  var den kornete og smøret hadde lagt seg på toppen. Dette forsvinner som sagt når den blir pisket opp : 
Så var det bare å klatte på sidene og hvorenn jeg ville ha toppingen.
Smeltet hvit sjokolade sammen med litt Flott matfett og spredde på toppen av kaken.

Ferdig!!! 
Kake til kaffe og te som tar minimalt med tid og smaker snadder :D





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)