lørdag 2. februar 2013

Spiderman-kake, hurra!!!


I dag var det barnefeiring av mellomste gutten som blir hele 3 år i morgen!!! :O 
Hvor i all verden har tiden blitt av...?? Ungene vokser så ufattelig fort at det er skremmende, rett og slett!!

Da jeg skulle finne ut hvilket tema han skulle ha i barneselskapet viste jeg han en lekekatalog og han valgte selv. Og da ble det Spiderman!


Bunnene er to sukkerbunner. En blå og en rød. Jeg delte de i to, brukte begge blå og den ene rød.
Grunnen for bare en rød er fordi den ble veldig høy med tre deler og hadde blitt altfor høy med alle fire delene.
Da sparte jeg heller den ene delen og kan bruke den senere til cakepops ;)

Første laget var en halv kartong med en liten kremfløte som ble pisket opp o så hadde jeg i en skvett med vaniljesaus. Ikke sukker eller noe. 
Andre laget var sjokoladeganache med kokesjokolade.  Skulle kanskje trodd det ble for mye søtt, men det ble faktisk veldig godt! :D 



Jeg lagde cupcakes her om dagen og da ble det noen til over. 
Så da pyntet jeg disse med sjokoladeganache og lagde stjerner i marsipanen fra kaken.


Til pølser ble det de tradisjonelle pølsene og etter kakene og isen ble det utdeling av små godteposer ;) 
Alt i Spiderman-stilen, selvfølgelig ;) 

Marsipanen er hjemmefarget og all pynten på kaken er laget for hånd. 


Nå sover mellomste og er klar for burdagen sin i morgen. 
Da er det første av flere familieselskaper som står for tur. Masse kake fremover, hehe!!

God lørdag! :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)