tirsdag 14. januar 2014

Andre episode av Kakekrigen :)





Nok en episode er over og jeg kom jaggu videre!!
Det hadde jeg ikke trodd kom til å skje, så det var kjempegøy!!! :D

Det var kjempetrist at Kjersti røyk ut i dag pga den teite fløten :( 
Ble utrolig lei meg da hun gikk, snufs!
Det var flere som sleit med fløten og jeg vet også at flere i andre grupper som sleit med den, dessverre.
Den norske fløten kan man piske 20 sekunder etter den er ferdig, mens denne her pisket man lenge og lenge og SÅ var den smør. Så da måtte man holde tunga rett i munnen hele tiden.

Her er gjengen samlet på hotellet for å spise middag etter en laaang dag.

Ikke helt sånn kjempeimponert, men mat er mat og ned gikk det :)

Her ser dere hvor stor dusjen var, hahahaha!!

Litt backstage ;)


 « Nutty raspberry»

 Oppskrift hasselnøttebunn, 26 cm:
 150 gram hasselnøtter
 150 gram melis
 4 eggehviter 

Fremgangsmåte:
*Mal nøttene i en blender og ha i melisen.
* Stivpisk eggehvitene og vend de forsiktig inn i de malte nøttene. Bland godt.
* Stek i form med bakepapir i bunnen på 160 grader, midt i ovnen i 25-30 minutt.
* La kaka stå 10 minutt på benken før formen taes av og bunnen settes i frysen.

Oppskrift, bringebærmousse:
500 gram ferske bringebær
170 gram hvitt sukker
5 plater gelatin
2 dl kremfløte

Fremgangsmåte:
* Legg gelatinen i kaldt vann i en bolle i 8 minutt.
* Ha bringebær og sukker i en kjele og varm opp til sukkeret oppløses. 
* Klem vannet av gelatinen og legg den i pureen når den er lunka. Settes så kaldt. 
* Pisk opp kremfløten og vend inn i pureen når pureen er kald.
* Legg på kakebunnen og sett i frysen.
* Når kaka er ferdig stiv pyntes det med bringebær og sjokolade på toppen.

Et tips er å ikke bruke like stor form som jeg gjorde, heheh! For den var altfor stor ;) 
Jeg brukte 28 cm eller 30 cm mener jeg på.
Tok feil i kampens hete..

Man har alltid tid til en prat med Fridtjof :D 
Selv om man er under tidspress, hehe!!


Håper dere følger med i morgen! Da er det rullekake som står for tur! :D 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)