fredag 14. februar 2014

Kakekrigen, finaleuken siste episode!!!





Da var det over gitt!! Kakekrigen er over, snufs.
Kjenner det skal bli himla vemodig å lukke det kapittelet altså... :(

Denne reisen har vært så fullpakket av opplevelser og følelser som er vanskelig å sette ord på.
For jeg tror ikke det finnes ord på de følelsene i grunn. 
Jeg har kost meg glugg ihjel, jeg har ledd så jeg har hatt vondt i magen, felt tårer på TV, gått på akkord med meg selv, presset meg til det ytterste, tabbet meg ut, falt i rennesteinen, reist meg opp gang på gang, lært så vannvittig mye og møtt fantastiske mennesker!!
Og alt dette på FIRE dager!! Det er jo helt vilt, heheh!!!
Fire dager tok innspillingen av de innledende gruppene og finaleuken til sammen. Og på de få dagene har jeg fått minner for livet <3 

Jeg valgte å satse høyt på denne kaken. Og derfor hadde jeg fire forskjellige fyll fordelt på to bunner.
Fant ut at jeg ville ikke helgradere med delux hvis jeg klarte å komme meg til finalen av finalen :)

Å ha tunga rett i munnen samtidig som jeg skravler med Fridtjof er ikke lett, hahha!!


Her er oppskriftene jeg valgte å bruke:


Oppskrifter:
Bunner:

Lages i to omganger.

300 gram smør
600 gram sukker
3,5 dl melk. Romtemperert
4 egg
500 gram mel
1 ss ekte vaniljesukker
4 ts bakepulver
3-4 ss siktet kakaopulver
2 dl h-melk til dynking

• Pisk sukker og smør hvitt og luftig.
• Bland egg og melk i en bolle og alt det tørre i en annen bolle.
• Bland dette vekselsvis inn i sukkerblandingen.
• Spray formene med formfett og kle bunn og sider med bakepapir.
• Hell røren i formen.
• Stekes midt i ovnen på 175 grader, ca 30 minutt.
• La hvile litt i formen før den taes ut og avkjøles.

Mascapone med sitron:

1 beger mascapone
1 dl sukker
1 eggeplomme
1 dl fløter
1 sitron (saften av denne)

• Pisk saften fra sitronen og mascarponen.
• Rør så resten inn og pisk godt.

Nougatkrem:

3 dl kremfløte
100 gram myk nougat. Romtemperert
50 gram sukker

• Pisk opp sukker og fløte
• Varm opp nougaten til smeltepunktet.
• La denne avkjøles litt.
• Vend den inn i den piska kremen.

Fruktkrem:

40 gram papaya
40 gram mango
40 gram ananas
70 gram melis
2 dl fløte

• Kutt og mos all frukten i blender.
• Rør inn melis.
• Pisk fløten og vend den i fruktmosen.

Bailyeskrem:

200 gram smør. Romtemperert
100 gram melis
4 ss Bailyes
2 ss kakaopulver
1 ts ekte vaniljesukker

• Ha alt i en bolle.
• Pisk opp til en luftig krem.



Sånn her ble pynten min til slutt.
Ble i grunn fornøyd med det meste av den :)

Formene til bunnene jeg brukte var altfor store i forhold til mengden røre jeg hadde. Så da ble de jo paddeflate. Selvfølgelig...
Men dommerene mente jo at smaken var god og bunnen var saftig så det var jo bra da! :)
Litt mer kjipt var det at de syntes fruktsmaken falt litt da. Men det var jo ikke så lett å kjenne selv hvorvidt det ble mye fruktsmak når man ikke smakte skikkelig. 
Men det er jo en del av leken det når man ikke er i form.Så sånn gikk det jo bare. 

Put on a happy face :p
Såååååååååååååå sliten!!!!!

Gratulerer til Tonje som stakk av med gullmedaljen og Camilla som tok en finfin sølvmedalje!!!! :D
Jeg er kjempestolt over å ha vært i en finale sammen med to så sterke damer!

Jeg er også utrolig takknemlig for all støtte jeg har fått underveis fra alle sammen <3 Er utrolig takknemlig for all støtte jeg har fått!!! 
Tusen tusen hjertlig takk!!!!


Takk for meg!! :D 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)