søndag 30. oktober 2011

Allergivennlige cupcakes.



I helgen har vi hatt besøk av en av mine kusiner.
Og i dag fant vi ut at vi hadde lyst på muffins! :) Det var jo ikke noe stress det, så det var bare å brette opp ermene og sette i gang!


Ettersom hun har melke og eggallergi så måtte vi ta hensyn til dette, og da hadde jeg denne oppskriften i dag tidligere av.
Husker dessverre ikke hvor jeg fant den, så får ikke gitt bloggkred :(


Fersken muffins :)

Ca 24 muffins i normal størrelse.
300 g hermetisk fersken uten kraft
5 dl hvetemel eller glutenfritt mel
2 dl sukker
30 g bakepulver
1 dl smeltet melkefri margarin
1,5 dl ferskenkraft/vann


* Hermetisk fersken moses i en hurtigmikser eller lignende.
* Bland det tørre og ha i den mosede ferskenmassen. Rør det hele sammen med visp i en kjøkkenmaskin. Rør godt slik at det piskes luft inn i massen. Spe med ferskenkraft/vann.
* Ha i margarinen tilslutt.
* Fordel i muffinsformer.

Stekes i 10-12 minutter på 175 C

Til glasur har jeg brukt den tradisjonelle melis og vannglasuren.
Jeg har bare tilsatt brun&sort og gul&rødt for å få de fargene som er nå.



Ingen andre enn Camilla og jeg som ser likhetstrekk mellom denne muffinsen og ett dovendyr? He he he he!!
Denne ble tilfeldigvis sånn når jeg tok på glasuren, så det syntes vi var litt vittig ;)



Happy Halloween alle sammen! :) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)