søndag 12. juni 2011

Konfirmasjonskake.


Jeg fikk en konfirmasjonskake på bestilling og da ble jeg riktig så nervøs! Var jo kjempeglad for at de stolte på meg til å lage denne kaken, men jeg var jo selvfølgelig nervøs på om jeg kom til å klare dette.
Og jeg ble i alle fall nervøs når jeg fikk høre interessene til konfirmanten... Musikk, dans og drama. Oj, oj, oj tenkte jeg da, hehehe!! Men jeg takket ja jeg! :)
Størrelsen ble to langpanne-bunner, så en stor kake rett og slett!! 

Ballerinaskoene og teatermaskene har jeg skåret ut for hånd i MMF. C-dur skalaen, G-nøkkelen, teksten og bordene på kanten har jeg sprøytet i royal icing. 
Jeg synte det ble så bart på de to langsidene, så jeg la over litt MMF så det så litt mer ut som ett sceneteppe ;)

Dobbel sjokoladesurmelkskake i skypanne.
Fyll: Sjokoladekrem, karamellsaus og melkepletter.
Fyll under MMF: rosa smørkrem med kirsebærekstrakt.

Royal icing
g:
2 eggehviter
375 g melis
1/4 ts sitronsyre

* Ha i alt i en mixebolle. Pisk fort og mye.
* Det skal dannes toppen på skjeen når du drar skjeen opp fra bolllen.
* Oppbevares i kjøleskap med folie helt ned til glasuren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)