søndag 12. juni 2011

Rosa veskekake. Allergivennlig.


Denne kaken lagde jeg til en kusine av meg når hun fylte år. Søsteren hennes har matallergi så jeg ville tilpasse kaken slik at hun også kunne spise den.

MMF`en  farget jeg med knallrosafarge fra Americolor og glidelåsen er farget med sort Wilton. Sølvkulene har jeg kjøpt på Ebay, men fåes også på b.la Jernia og Cacas.

Veskehanken har jeg bare dandert tilfeldig på toppen av kaken for at det skulle se mer naturlig ut. Jeg hadde tenkt å lage en stiv hank, men det slo jeg fra meg. 

Melke og eggefri smørkrem:
250 g romtemperert allergivennlig smør
250 g melis
Vaniljeessens

* Pisk smør og melis hvitt på lav hastighet.
* Når dette er hvitt skrur du opp tempoet og har oppi essensen. La dette stå ett par minutter.

Banankake:
4,5 dl mel
3 dl sukker
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
2 ts natron
1,5 dl vann
1 dl smeltet melkefritt smør
2 moste bananer

* Bland alt det tørre.
* Ha i vann og smeltet smør.
* Rør inn de moste bananene.

Smør en rund form og hell i. 175 grader i ca 60 minutt. 
(Jeg delte kaken i to slik at jeg kunne sette sammen de to halvmånene til en veske.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)