onsdag 5. oktober 2011

Sjokoladekake med marsipanlokk


I dag var det nok ett familieselskap. Phu! Skal ikke være barebare dette her ;)
To er gjort og to gjenstår.

I dag ville snuppa ha sjokoladekake. Greit det. Men jeg hadde ikke lyst å bare lage en vanlig langpanne, så da måtte jeg gjøre litt mer ekstra ut av det ;)

Jeg har brukt en cookiecutter for å få både kaken og marsipanen i samme form og størrelse.
Under marsipanen har jeg brukt restene av sjokoladekremen jeg brukte i brownisene her om dagen.

Mønsteret har jeg laget fra ett sett fra Wilton. Og sukkeret har jeg farget med lillafarge fra Americolor.




Kake, langpanne.
500 g sukker
4 egg
3,75 dl melk
450 g hvetemel
4 ts vaniljesukker
4 ts bakepulver
5 ss Nesquick
300g margarin

Fremgangsmåte:
* Egg og sukker piskes til eggedosis.
* Bland heller i melka før du tilsetter det tørre.
* Smeltet margarin tilsettes margarin tilslutt. Bruk gjerne mikser for å få en jevn røre.
* Røren helles i smurt langpanne.
* Kaken stekes på nederste rille på 200 grader i ca 30 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)