onsdag 14. mars 2012

Sjokoladesnadder i porsjonsbiter.



I dag skulle det feires både sønnen vår, min mor og min stefar og da måtte jeg jo ha med meg litt i selskapet :)

Disse kan nesten minne litt om cake pops, men de er mye mer saftige og hadde derfor ikke hengt fast på pinne.

Jeg visste min mor kom til å dekke på med all slags ting, derfor lagde jeg ikke noe store greier.

Fra Lynet McQueen-kaken jeg lagde tidligere så hadde jeg litt kakebunn igjen. Den smuldret jeg opp i biter.

Så lagde jeg sjokoladesmørkrem. Jeg også hadde smeltet sjokolade som jeg lot avkjøle og helte i smørkremen.
Deretter hadde jeg kakesmulene i smørkremen og rørte godt rundt i maskinen :)


Slik så de ut før de ble plassert i frysen for å godgjøre seg litt.
Lot de stå i frysen i rundt 20 minutt for å bli harde.



Så smelter jeg mørksjokolade som jeg helte over bitene i to omganger. Og lot hvert lag stivne før jeg helte på nytt.

Etter det smeltet jeg hvit sjokolade som jeg farget blå med Wiltonfarge. Jeg brukte gaffelen til å lage de trådene.

En lite knippe av herlighetene som ble laget i dag :)


Myke, gode, søte sjokoladesndeerbiter i porsjonstørrelser!
De ble godt mottatt av både store og små :)

Ser for meg at jeg kommer til å lage disse med litt Bailyes i til en annen gang hvor det kun er voksne som skal spise de ;)
Det tror jeg kan bli n-y-d-e-l-i-g :)

Ha en kjempegod kveld videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)