lørdag 1. september 2012

Bryllupsfest / burdagsfestkake


Fredagens kake ble en helt spesiell kake, må jeg innrømme! Og det er så gøy med noe nytt!!!!
Dette var en kake til et par som giftet seg i sommer og har "Mars Attacks" som en greie mellom de to, hehe!
Det er også bursdagsfeiringen til brudgommen i helgen så da spurte bruden om jeg kunne lage en kake.
Og man takker jo ikke nei til en så gøy kake, hihih!!

Det måtte være en melkefri kake, uten bær/frukter og ikke marsipan. Nå la jeg et lokk marsipan under det spiselige bildet for å være sikker på at sjokoladesmørkremen ikke farget av på det hvite.
Men i følge Marion Breen, som jeg kjøper bilder av, så trengte jeg ikke det :) Og lokket/bildet er bare å vippe av for de som ikke liker marsipanen. Noe bruden gav samtykke til;)

Det er to kakebunner med fyll i midten. Sjokoladesmørkremen er laget med melkefritt smør og soyasjokolademelk.
Først et lag med sjokoladesmørkrem, så sjokoladesaus (Freia sjokoladesaus, da den er melkefri) og så sjokoladesmørkrem igjen. Mmmm!!

Oppskrift på Crazy sjokoladekake:
2 dl sukker
3 dl hvetemel
3 ss kakao
1 ts natron
2,5 dl vann
0,5 ts vaniljeessens
1 ts eddik (7%)

* Bland alt det tørre.
* Bland sammen alt det våte og ha det i det tørre.
* Helles i rund kakeform.
* 175 grader , ca 25 minutt


Gratulerer med dagen og feiringen til bursdagsmannen!! Håper dere får en fin feiring :) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)