lørdag 28. september 2013

Justin Bieber in the house!


I dag skulle divaen i huset feire bursdagen sin sammen med noen venninner. 
Hun hadde et ønske om å ha en Justin Bieber-fest og jeg sa jeg fikk se hva jeg kunne gjøre.
Lite visste hun at allerede før hun spurte om det så hadde jeg kjøpt et spiselig bilde med bilde av hans ansikt ;)


Begge bunnene er saftig sjokoladekake

I den nederste bunnen er det ikke fyll. Jeg hadde en mistanke om at det ikke var alle gjestene som likte fyll og det stemte godt det ;) Så de spiste bare ned nederste.

Øverste etasjen er fylt med melkesjokoladekrem:

50 gr smør
100 gr melkesjokolade (kan også bruke lys kokesjokolade)
3 ss sjokolademelk ( evt 3 ss melk og 2 ss kakaopulver)
2 ts ekte vaniljesukker
200 gr siktet melis

* Smelt smør og sjokolade i en kjele
* Ha i sjokomelken og rør det glatt.
* Sikt i det tørre og pisk til det er ingen klumper igjen.
* La den avkjøles helt før den piskes opp til lett og luftig.

Jeg brukte også jordbær og bananer som fyll i den øverste etasjen for det liker hun veldig godt :)


Bildet har jeg, som alltid, bestilt av Marion Breen
Jeg klarte å søle litt på det før jeg la det på kaka, men det var det ingen som så ;) 

Kaken har først et tynt lag med sjokoladesmørkrem som inneholder 100 gr smelta lys kokesjokolade.
Jeg brukte også den til å pipe små topper rundt omkring på kaka.

Den lilla kremen er vaniljesmørkrem med 100 gr smelta hvit kokesjokolade. 
(Ja, divaen er veeeldig glad i sjokolade og søtt, hehehe)

Nå er selskapet over, jentene har hatt spagetti (for det er JB sin favorittmat visstnok), hatt JB-disco i kjellerstua, hatt karaoke og kost seg :)


Til tirsdag har hun bursdag og det blir flere familieselskaper :)
Ha en god helg alle sammen!!




2 kommentarer:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)