lørdag 11. januar 2014

Enkel kake på julaften


Selv om vi hadde hatt riskrem etter middagen så måtte vi jo ha kake litt senere :)
Julaften er julaften og da skal det stappes, hehe!!

Jeg jobbet hver dag i hele juleuken så jeg lagde kaken kvelden i forveien og det var ikke noe tid til å lage noe himla ekstravagante greier.. Så det ble en enkel sjokoladekake!

Prøvde en ny oppskrift på en saftig sjokoladekake denne gangen. Den ble fin den, men tror nok jeg skal ha i litt smelta sjokolade og enda mer ekte vaniljesukker i. Tror den blir bra da altså :)
Sjokoladetoppingen, som jeg også hadde som fyll, kunne hatt litt mer havsalt i seg.
Men sånn er det jo med nye oppskrifter man prøver. Av og til er de perfekte slik som de er i oppskriften man får, mens andre ganger så tilpasser man de etter sin egen gane :)

Jeg husker ikke helt hvor jeg fant den orginale oppskriften, men jeg skal google litt og så legge inn link når jeg kommer på det.
Blogcred er nemlig viktig for meg å kunne gi!

Forutenom sjokoladekremen som fyll så hadde jeg også blåbær og jordbær. Var godt det :)
Jeg fikk ikke tatt flere bilder ettersom en vertinne har flere plikter å gjøre enn å ta bilder av baksten sin, hahah!!
Men en av gjestene tok noen bilder, så jeg skal legge inn noen flere dersom jeg mottar de!

Ha en flott helg alle sammen! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)