tirsdag 4. februar 2014

En blå rullekake, takk!


I kveld feiret vi mellomste arveprinsen med et av familieselskapene og det ble litt sånn hyrten og styrten.
Kaken måtte jeg lage før ettermiddagsvakta i går og sjokoladekremen måtte jeg laget etter jobb i dag. 20 minutt før gjestene skulle være her kom jeg hjem fra jobb. 
Så enda godt vi har snø om gryta med sjokoladekrem kunne stå til avkjøling i ;)


Oppskrift til selve rullekaken ligger HER.  Jeg har kun tilsatt farge som eneste forandring denne gangen.
Klart jeg måtte gjøre noe spenstig noe til mellomste!
Kanskje det var noe sjokkfarge jeg burde hatt i den på Kakekrigen? Da hadde den i alle fall blitt spenstig nok :P Hahah!! 


Oppskrift på sjokoladekremen:
 En liten boks med kremfløte
200 gr kokesjokolade (jeg brukte 100 gr lys og 100 gr mørk)
6 ss melis
2 ss smør

* Varm opp fløten nesten til kokepunktet.
* Ta gryten vekk fra platen og brekk oppi sjokoladen.
* Rør til alt er smeltet.
* Sikt oppi melis og rør til en jevn røre før så smøret taes i på slutten og rør godt.
* Sett kaldt til avkjøling.
* Settes den kaldt eller i snøen (heheh) tar det ca 10 minutt før den er avkjølt, men pass på å pisk underveis så det ikke danner seg en ekkel hinne på toppen.
* Kan piskes opp til krem om ønskelig, det tar noen minutter, men er såååå verdt det! 
Eller så kan den serveres som saus.

En veldig veldig enkel kake, men fantastisk god :D

Ha en fin tirsdagskveld! :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)