torsdag 20. februar 2014

Kake til Flekkerøy padleklubb



Flekkerøy padleklubb feiret nylig at de hadde 15 års jubileum og i den forbindelse ønsket de en kake.
Og da var jeg så heldig at jeg fikk lage den :) 

De ønsket en grei størrelse på den, lys og mørk bunn, spiselig bilde og pynt som passet til bildet.

Da ble det rett og slett en sjokolade og vaniljekake som jeg fylte med chocoaltefudge og skogsbærblanding.
Trukket med chocolatefudge og blå vaniljesmørkrem :)
Spiselig bilde og pynt som skulle være litt vann-ish.
Jeg hadde også laget en kajakk i marsipan, men den klarte en nysgjerrig 4 åring å finne og han syntes den var veldig god... Så den kom ikke på kaka, hehe!!

Oppskrift på sjokoladekaken:
500 g sukker 
4 egg 
3,75 dl melk 
450 g hvetemel 
4 ts vaniljesukker 
4 ts bakepulver 
3-5 ss bakekakao (etter hvor mørk du ønsker den, de fleste barn vil nok like 3 ss best) 
300g smør

Egg og sukker piskes til eggedosis. Ikke slurp denne i deg under dekke av "prøvesmaking", men bland heller i melka før du tilsetter det tørre. Smeltet margarin tilsettes margarin tilslutt. Bruk gjerne mikser for å få en jevn røre. Røren helles i smurt langpanne og kaken stekes på nederste rille på 200 grader i ca 30 minutter. Følg med, for forkullet sjokoladekake er ikke noen vinner på bordet.


Vaniljekaken ligger HER, chocolatefudgen ligger HER og smørkremen ligger HER :)

Noen flere bilder av kaken finner jeg rett og slett ikke. Jeg hadde tatt masse bilder slik at jeg kunne lage et steg for steg-innlegg, men borte er de... :/ 
Men dere ser i alle fall hvordan kaken ble seende ut til slutt :) Tatt litt skjevt og gode greier, men pytt sann!! :)

Snart helg folkens!!!! Juhuu!! :D :D 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)