torsdag 27. mars 2014

Vi var i barnedåp i helgen :)



I helgen var vi i barnedåp på østlandet. En av mine kusiner og hennes mann skulle døpe det yngste barnet sitt og vi ble invitert. Så utrolig koselig altså!!! :D
Nå ble det bare jeg som dro alene innover sammen med de tre barna våre for jeg er armywife denne uken, dessverre.
Men det gikk fint det :)

Jeg ble så fornøyd med oppskriften jeg prøvde på utfordringskaken fra Regal og Hele Norge Baker at jeg lagde samme bunner til denne kaken også.
En skikkelig saftig og god konfektkake som smelter på tungen, mmmm!!!
I den ene bunnen så hadde jeg i 70/30 lys-mørk sjokolade. Hadde lyst å se om det ble noe særlig forskjell i smaken. Men kan ærlig ikke si jeg kjente noe markant forskjell, hehe!



Litt av utfordringen var jo at den skulle transporteres i nærmere 5 timer i bil.. Så jeg måtte tenke meg nøye om i forhold til hva jeg skulle putte i denne kaken.
Jeg hadde frie tøyler til absolutt alt. Eneste var at de ønsket seg en sjokoladekake. Og det er jo helt perfekt det! :)

Inni kaken hadde jeg først et lag med chocolatefugde, så jordbær og bringebær. Oppå bærene hadde jeg Oreokrem.
Som dik hadde jeg smørkrem som jeg blandet inn jordbær i og på toppen hadde jeg vaniljesmørkrem som var tilsatt blåfarge pluss noen rester av sjokoladesmørkremen fra utfordringskaken.

Et forferdelig bilde av kaken, ja jeg er klar over det :p 

All marsipanen har jeg farget selv og laget selv. Bananen til apekatten ble en smule solbrent, hahaha!!! Ble visst litt for mye av det gode med fargemengden :p Men kaken ble godkjent alikevel, heheh!!

Kaken ble satt i en eske og plassert i bagasjerommet oppi sittedelen på vognen. Og under og rundt hadde jeg våte og kalde håndklær som lå inni poser. Så kaken holdt seg kald hele veien. Hadde jo ikke varme på baki der heller ;)


Tusen takk for to fantastiske dager sammen, M og F!! Var utrolig godt å se dere igjen og ikke minst leke og kose med A og M :) <3
Tusen takk for at vi ble invitert og for at jeg fikk lage kaken til barnedåpen!!!
Gleder meg til neste gang vi sees!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)