torsdag 30. juni 2011

Fylte sjokolademuffins

Jeg har lurt en stund på når neste bakeprosjekt skulle bli og i dag fikk jeg en liten sjansen.
De på jobb sa i dag at " i morgen kunne jeg tenkt meg noe snacks å spise". Hvem lager cupcake da? JO, MEG! :) :) Var ikke vanskelig å be :)

Først hadde jeg tenkt å lage helt plain cupcakes, men så husket jeg på bloggen til May-Helen som jeg har vært å lest. Og på "Det søte liv" har hun en oppskrift som jeg ble inspirert av. Syntes det var så stilig med å hulle ut cupcaken at det måtte jeg bare prøve!


Her har jeg hullet og og fylt oppi med smeltet sjokolade. På 12 cupcakes brukte jeg 1 mørk sjokoladeplate og 0,5 plate med lys sjokolade.

Her har jeg hullet de ut og fylt oppi Lerum kirksebærsyltetøy.

Måtte jo se hvordan de passet inn på cupcakestativet mitt, men de var litt for store. Eller jeg kan ha de nederst og minicupcakes oppe, det går jo an! :)

Ett lite closeup av de. Gleder meg til å smake i morgen!!


Og når det gjelder selve oppskriften så har jeg tatt en liten Ingrid E. Hovik...
Jeg har jukset litt ;) Grunnet minimalt med tid så kjøpte jeg en Toro langpanne sjokoladekake. Blandet den slik det står på pakken og stekte brettene nederst i ovnen, 180 grader i 14 minutt. Ble helt perfekte og fikk flotte topper! :);)

Toppingen er sjokoladesmørkrem med vaniljeekstrakt på de som har sjokoladei seg.
I det med kirsebærsyltetøyet er toppingen smørkrem med Wilton rødfarge og kirsebærekstrakt.
Cupcakeformene er fra Cacas. Det er kaffekopper på de, men de syntes veldig dårlig.

Namnam, gleder meg til i morgen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar fra deg :)